Betrouwbare voorraad en geen ‘nee’ verkoop meer
Het handmatig tellen en de voorraad goed up-to-date houden is verleden tijd als items snel en in één keer gescand kunnen worden met RFID met daarin een GS1 artikelcode.
Betere beschikbaarheid in (web)winkel
Op de (online) winkelvloer bewijst RFID zijn nut voor het verbeteren van de voorraadnauwkeurigheid en daarmee de beschikbaarheid in de rekken en online. De optimale vorm van omnichannel is dat alle voorraden in alle kanalen tegelijk beschikbaar zijn, het zogenaamde ‘one stock' principe.
Als de voorraad op de winkelvloer ook 100% beschikbaar is voor de webwinkel - zonder veiligheidsmarges - dan kunnen concepten als ‘click & reserve' en ‘ship from store’ ten volle worden benut. En weborderpicken in de fysieke winkel is dan ook een stuk betrouwbaarder.
Meer weten?
Lees dan de whitepaper: RFID in de mode, schoenen en sport: Beter inspelen op de klantvraag in de winkel en online.