Vooral visual merchandising en het verbeteren van de customer experience in winkels zien bedrijven als nieuwe toepassingen van RFID.
RFID in de winkel
Met een app is het mogelijk om labels van kledingstukken te scannen, deze in de gewenste maten te bestellen of om assistentie te vragen in de paskamer. Een klant kan ook meer informatie over het item krijgen of gepersonaliseerde aanbiedingen.
Het betalen van de artikelen kan snel en automatisch bij het verlaten van de winkel als de klant de kledingstukken in een bak legt die in één keer alle items scant. En er zijn tal van mogelijkheden met smart mirrors, die klanten bijvoorbeeld suggesties voor bijpassende items kunnen geven.
Lees hoe bonprix een uniek winkelervaring biedt met RFID.
GS1 Digital Link: voor een dynamische consumentenervaring
Met de GS1 Digital Link standaard maak je van unieke GS1 codes weblinks, informatie maak je zo makkelijk online beschikbaar.
Als je klant een QR-code scant (met daarin de GS1 Digital Link) krijgt hij toegang tot bijvoorbeeld stijladvies, video’s of productinformatie van de fabrikant. Als de klant die code in de winkel scant met een app van de retailer kan hij bijvoorbeeld toegang krijgen tot aanbiedingen of loyaliteitsprogramma’s.