Samen meer mogelijk maken met productdata

voor je bedrijf, je klanten en een betere wereld

Samen meer mogelijk maken met productdata - Vrouw Scant Groente In Supermarkt

GS1 is wereldwijd actief, neutraal, not-for-profit en toonaangevend. Een organisatie volledig toegewijd aan haar deelnemers. Van ziekenhuizen tot retailers en van voedselproducenten tot kledingmerken.

Wij streven ernaar om met één scan toegang te geven tot betrouwbare data van elk product, zodat iedereen de juiste keuze kan maken. Zo helpen we bedrijven en organisaties om vol vertrouwen te voldoen aan de eisen van nu én de toekomst.

Samen meer mogelijk maken met productdata - Vrouw Scant Groente In Supermarkt

Wij geloven dat het toegankelijk maken en delen van productdata essentieel is voor de positieve veranderingen die onze wereld zo nodig heeft. Van betere patiënt- en klantervaringen tot een echt circulaire economie.

Mirjam Karmiggelt

CEO GS1 Nederland

Hoe is GS1 Nederland ontstaan?

Afspraken over hoe we meten, communiceren en handeldrijven vormen de ruggengraat van elke welvarende samenleving. Zonder de uitvinding van deze zogenaamde standaarden vervallen we in chaos en nemen fouten toe.

Meer dan 50 jaar geleden werd een fundamentele standaard geboren: de streepjescode. Dé norm voor het herkennen van producten. Eerst voor het verbeteren van het afrekenproces in supermarkten, maar later zal blijken dat deze standaard tot veel meer in staat is. En in de vorm van een QR-code zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos. Met de geboorte van deze unieke identificatiecode zag ook GS1 het levenslicht.