12-2-2020

7 redenen om aan de slag gaan met de GS1 datapool

Retailers in de sector doe-het-zelf, tuin en dier vragen steeds vaker aan hun leveranciers om hun productinformatie met hen te delen via de GS1 datapool. Gelukkig zijn ook leveranciers steeds vaker overtuigd van het nut daarvan.

7 redenen om aan de slag gaan met de GS1 datapool - 7 Tips Om Aan De Slag Te Gaan Met De GS1 Datapool

Quotes van 7 leveranciers over GS1 Data Source voor je op een rij

1 Pokon: Goede productdata voor de customer journey

Operationeel directeur Gert van Ginkel bij Pokon: “De customer journey is anders dan een aantal jaar geleden. De huidige tuinier start online zijn zoektocht naar informatie. Daarop inspelen lukt alleen met een goed georganiseerd datamanagementproces.”

2 AkzoNobel: Gemeenschappelijke taal voor hele keten

Raymond de la Court Managing director van AkzoNobel Benelux: “Als producent wil je dat je product op de juiste manier, met de juiste gegevens in beeld komt. Door de hele keten heen zijn er veel momenten waarop de juiste data erg belangrijk zijn. Om interpretatiefouten te voorkomen, is het dan cruciaal dat iedereen daarin dezelfde taal spreekt. Met de standaarden van GS1 hebben we die gemeenschappelijke taal.”

3 PPG: Beter behapbaar en minder foutgevoelig

Alexander Blömer, Key Account Manager voor Intergamma bij PPG: “Vroeger moesten we voor elke retailklant op hun manier productgegevens aanleveren; nu is dat voor alle klanten gestandaardiseerd. Dit maakt het voor ons veel beter behapbaar en ook minder foutgevoelig.”

4 3M: Het bespaart tijd en geld

Daniel Vogt, data publishing analyst bij 3M: ”Het gebruik van het datamodel stelt ons in staat om volgens gestandaardiseerde processen te werken. Daarnaast bespaart het ons ook tijd en geld, omdat het niet meer nodig is om klantsjablonen handmatig in te vullen.”

5 Bolton Adhesives: Mogelijkheid om gevaarlijke stoffendata te delen

Marketing Proces Manager Martijn Ruijten bij Bolton Adhesives (bekend van o.a. Bison): “De overheid stelt eisen aan het informeren van gebruikers van gevaarlijke stoffen. Nu we deze gegevens digitaal en gestandaardiseerd kunnen delen, maken we de gegevens bruikbaar voor registratie bij de afnemer. Onze klanten kunnen met de GS1 datapool ook weer eenvoudig de vereiste gegevens delen met hún klanten.”

6 PGZ/Feeder One: Kortere time-to-market van artikelen

Imre Dekker, data manager bij PGZ/Feeder One: “De voordelen, zoals een kortere time-to-market van artikelen, waren direct duidelijk. Daarnaast vormt belangrijk onderdeel binnen DHZ-productdata de GS1 Product Classification Code (GPC). Deze code is nodig voor het invoeren van de juiste e-commerce velden in de datapool. De code verhoogt niet alleen de online vindbaarheid van de producten, maar eveneens de verkoop van webshopproducten. Daarnaast is het de start voor verdere e-commerce optimalisatie.”

7 Altrex: Voor de vereiste e-commercedata

Productmanager Robert Dingerink bij Altrex: “Het leveren van juiste data aan de markt zorgt ervoor dat deze ook elders in de keten is te ontsluiten. Daarmee is in één klap de toegevoegde waarde voor de keten duidelijk. Als wij alle attribuutvelden invullen, dan kan de detailhandel de vereiste e-commercedata gebruiken. Een bijkomend voordeel is dat we nauwelijks nog vragen krijgen als we data compleet aanleveren en dat we data aan diverse klanten nu op een manier kunnen aanleveren.