Op tijd aanleveren van informatie

Het tijdig aanleveren van de juiste productinformatie via GS1 Data Source is een voorwaarde om uw product met de juiste informatie op tijd beschikbaar te hebben in de (online) winkel. Met de sector zijn daarom afspraken gemaakt over wanneer gegevens aangeleverd én gecontroleerd moeten zijn.

Startdatum beschikbaarheid

Vul een datum en tijd in sinds of vanaf wanneer het artikel beschikbaar is voor uitlevering en controle. Werk bij seizoenartikelen de datum bij zodra u weet wanneer het artikel weer beschikbaar is.

Einddatum beschikbaarheid

Vul een datum en tijd in waarop het artikel niet meer beschikbaar is om te bestellen. De datum moet in de toekomst liggen en niet voor de ‘Startdatum beschikbaarheid’. Vul bij seizoensartikelen in wanneer het seizoen is afgelopen.

Ingangsdatum

Dit is de datum en tijd waarop gegevens van kracht zijn. Pas dit veld bij elke wijziging in de cyclus aan - van nieuw artikel tot verwijdering van een artikel - om verschillende dataversies van elkaar te onderscheiden. Wijzigt u gegevens maar is er geen nieuwe GTIN nodig? Dan geeft het aan vanaf welke datum de nieuwe productinformatie in gaat.

U ontvangt een oproep voor de controle van nieuwe en gewijzigde artikelgegevens op basis van de door u ingevulde 'Startdatum beschikbaarheid' (voor nieuwe artikelgegevens) of 'Oproep controledatum' (voor gewijzigde artikelgegevens). Vul deze dus goed in!

Meer informatie?

In de Attribute Explorer (met bijbehorende toelichting) vindt u hoe u gegevens goed kunt invullen. Komt u er niet uit? Onze customer support helpt u graag verder.

We gebruiken cookies om je een betere gebruikservaring te bieden op deze website. Door te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies.

Lees meer