De vraag naar meer informatie over producten is nog nooit zo groot geweest. Van consumenten en regelgevers tot merkeigenaren en retailers – iedereen wil meer weten over de producten die ze kopen, verkopen of gebruiken. Maar de ruimte op verpakkingen is beperkt.
De QR Code powered by GS1 is door de industrie aangewezen als dé oplossing voor dit probleem. Deze QR-code kan zowel door smartphones als bij het verkooppunt worden gescand, waardoor hij mogelijkheden biedt die ver reiken boven die van een standaard streepjescode.
Zo kan de GTIN kan erin worden opgenomen, zoals we kennen van de streepjescode, maar ook extra informatie als houdbaarheidsdatum, serienummer en batchnummer én meerdere webadressen. Het is de sleutel tot oneindig veel verschillende informatiebronnen.
Dit allemaal door GS1 Digital Link in de QR-code.
Vele mogelijkheden met maar één QR-code op je product
Statement internationale bedrijven
"The retail and consumer goods industries support the transition to QR Codes with GS1 standards." Wereldwijd vindt er een overgang plaats. In het Global Industry endorsement statement lees je meer over het statement en bedrijven die hun commitment hebben gegegeven.