Nederlandse best practices om u te inspireren

Perry inventariseert sinds afgelopen zomer wekelijks de winkelvoorraad met RFID-scanners en ziet de voorraadbetrouwbaarheid stijgen naar meer dan 98 procent. Lees het hele verhaal van de RFID uitrol van Perry.

Adidas ziet een groeiende belangstelling voor RFID in Europa. Als het kantelpunt is bereikt zullen ze RFID ook hier in Nederland gaan inzetten. De tags worden dan zoveel mogelijk in de fabrieken aangebracht. Het RFID-verhaal van adidas.

Eén van de eerste leveranciers die artikelen met RFID-labels kon leveren is Stichd: “RFID is vooral een technologie om op lange termijn extra verdienvermogen en transparantie in de keten te realiseren.” Pionier Stichd over RFID.

Na een geslaagde pilotperiode rolt America Today het gebruik van RFID-technologie nu uit naar alle vestigingen. CEO Peter van Kampen geeft ons een kijkje in zijn winkel: "Klanten vereisen dat onze voorraad altijd en overal beschikbaar is."Uitrol RFID naar alle winkels.

Het voorraadbeheer beter stroomlijnen, dat was de wens van Smit Mode. Met RFID is dat gelukt. 'We zijn nu binnen 40 minuten klaar met inventariseren.' Algemeen directeur Sijbrand Smit en merkenleverancier Willem Bakker in gesprek over de voordelen en kansen van RFID.

U wilt eerst weten of een business case te maken is met RFID. Wolkyshop was na 2 weken om, de betrouwbaarheid van voorraden schoot met procenten omhoog. Hoe lang duurde het met de leverancier? Lees het hier of luister de podcast let's talk business: RFID in de mode.

RFID was lang een techniek die een grote belofte met zich meedroeg. Hoe America Today begon met drie RFID-pilot winkels.

Decathlon weet nagenoeg exact wat er in de schappen en op voorraad ligt. Ze kunnen producten makkelijker een tweede leven geven, omdat ze precies weten wat de samenstelling van het product is. Nu werken ze aan de inzet van RFID-robots in hun warehouse. Hun verhaal
De best practices van RFID uit andere landen:

“GS1 Standards make what could be a very complicated process extremely easy. It takes out the noise or any confusion in how we’re going to encode each shirt’s identifier into the RFID tag” Southern Fried Cotton: high levels of order accuracy and operational efficiency

“We learned a lot from the RFID tagging initiative—lessons we are applying as we gear up to support additional retailers.”
Global Apparel Manufacturer Adopts GS1 Standards for Item-Level Tagging


"300% faster receiving process and 100% inventory accuracy with item-level tagging. Thanks to RFID, the checkout experience is not only in line with the store’s overall high-tech and modern atmosphere, but also 60% faster than it was before." Valdac and RFID

“The biggest benefit of RFID is in inventory management. Stock-taking in shops like ours with a lot of items is timeconsuming if we scan the barcodes one by one. With RFID, a full-store inventory takes less than 2 manhours, instead of 8 man-days.” I.T.'S about store efficiency

“EPC/RFID is a recognised global standard, which enables us to share information with suppliers in a transparent way and to take advantage of the critical mass this standard is generating.” Liverpool Improves its Supply Chain with EPC RFID

“Technology as an enabler, on its own, doesn’t really do anything. You must effectively integrate RFID into a store’s operations for it to be useful.” Levi Strauss proves EPC-enabled RFID competitive advantage

“Getting the stocktaking done in an hour, and receiving a full update on stocks in the stores every week, is a radical improvement on using 30 hours on manual stocktaking once a quarter.” Improvement in Moods of Norway's product and information flow

Tot 5,5% meer omzet is het positieve gevolg van de inzet van RFID in de modebranche. Marks & Spencer was een van de tien vooraanstaande retailers die deelnamen aan de RFID-studie.

Retailers zoeken oplossingen voor de anderhalvemetereconomie. Met RFID heeft Bonprix hét concept van online en offline winkelen gecombineerd. Hoe Bonprix RFID inzet in hun pilotstore in Hamburg
Aarzel niet en neem contact met ons op. Ja, ik wil meer weten over wat RFID voor mijn bedrijf kan betekenen