Consumenten, uw klanten en de overheid willen steeds meer productdata. U levert deze data aan via de webinterface. Maar die data moet natuurlijk wel up-to-date, compleet en correct zijn. Maar waar begint u?
Verwijder oude data
Staan er artikelen in de webinterface die u niet meer levert? Verwijder die verouderde data dan zodat u daar geen omkijken meer naar heeft. In dit document staat hoe u dit kunt doen.
Maak data compleet
Vul data aan waar nodig van zowel verplichte als optionele velden. Om snel te zien of u alle e-commercedata wel of niet heeft gevuld, kunt u de vulgraadrapportage gebruiken. Retailers (zoals Intergamma, Hubo België en Maxeda) verwachten dat u 100% scoort op de verplichte e-commercevelden en dat alle optionele velden zijn ingevoerd die op uw producten van toepassing zijn.
Verwerk foutmeldingen
Staan er foutmeldingen (validaties en synchronisatiemeldingen) bij uw data in de webinterface? Dit betekent dat data niet goed is ingevoerd of gepubliceerd. Loop deze meldingen na en los ze op. Alleen dan komt data goed aan bij uw klanten. In dit document staat hoe u dit bij een aantal veel voorkomende meldingen kunt doen.