Manager Marketing- en Communicatie

Solliciteer nu

Wat vragen we

Wat krijg je

Wat vragen we

  • Ruime ervaring in een leidinggevende marketing communicatierol in een B-to-B omgeving.
  • In staat zijn een marketing en communicatiestrategie neer te zetten en te implementeren. We laten ons graag overtuigen door jouw aansprekende trackrecord.
  • Je bent gericht op het halen van meetbare resultaten en het optimaliseren hiervan.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het inrichten en verbeteren go-to-market processen.
  • Je hebt inspirerende leiderschapskwaliteiten, je krijgt mensen in beweging en weet hen te inspireren om de klant centraal te stellen.
  • Je hebt goede kennis van digitale marketingtools en -platforms en social media kanalen.
  • Je hebt ervaring met het uitvoeren van marktonderzoek en het vertalen van bevindingen naar bruikbare inzichten.
  • Je hebt creatieve ideeën, denkt out of the box.
  • Je bent flexibel en reageert snel op kansen en uitdagingen.
  • Je kunt je in het Nederlands en Engels zowel mondeling als schriftelijk uitstekend uitdrukken.
  • Bachelor- of masterdiploma in marketing, communicatie of een gerelateerd vakgebied.

Wat krijg je

  • Uitstekend salaris en secundaire voorwaarden
  • 36 tot 40-urige werkweek
  • 38 vakantiedagen op fulltime basis
  • Aantrekkelijk en duurzaam mobiliteitspakket
  • Reiskosten en thuiswerkvergoeding
  • Collectieve en individuele trainingsmogelijkheden
  • Nieuw kantoor in Stadshart Amstelveen, maar ook de mogelijkheid om thuis te werken
  • Laptop en telefoon

Vacature

Werken aan een meer duurzame wereld en een circulaire economie? Weten waar grondstoffen vandaan komen, welke reis heeft het product door de keten gemaakt? Om hier antwoorden op te kunnen geven is data nodig, veel data. Geloof jij ook in de kansen en mogelijkheden van het slim uitwisselen van data tussen bedrijven en de enorme, vaak ook maatschappelijke belangen die daarmee gediend zijn? Wil je werken bij een organisatie die daar een leidende positie in heeft? Kun je de commerciële visie omzetten in een marketingbeleid en sturing geven aan het ontwikkelen en uitrollen hiervan samen een team professionals? Dan is dit jouw baan!

Als Manager Marketing- en Communicatie ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en beheren van marketing en communicatie strategieën om de doelstellingen van GS1 te bereiken. Je speelt een cruciale rol in het versterken en uitbouwen van het GS1 merk, het vergroten van de naamsbekendheid en het in de markt zetten van (nieuwe) producten en diensten.

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Marketingstrategie
    Ontwikkelen van de corporate marketingstrategie in lijn met de bedrijfsdoelstellingen. Uitwerken van productmarketingstrategieën, samen met sectoren/business owners, om het marktaandeel te vergroten.
  • Merkstrategie
    Ontwikkelen en uitvoeren van merkpositioneringsstrategieën om de merkwaarde en naamsbekendheid te vergroten.
    Als toongevend land binnen de GS1 federatie, een bijdrage leveren aan internationale merk positioneringsstrategieën.
  • Communicatiestrategie
    Definiëren (nieuwe) doelgroepen, ontwikkelen van een effectieve communicatiestrategie en inzetten van optimale middelenmix. Aansturen van interne en externe communicatie, inclusief public relations en woordvoering.
  • Leiding geven aan het marketing- en communicatieteam
    Managen en motiveren van een team professionals om optimale prestaties te behalen.
  • Bijdrage leveren aan bedrijfsstrategie
    Als onderdeel van het uitgebreid MT, bijdrage leveren aan het vorm geven en de implementatie van de GS1 strategie.
  • Samenwerking met andere afdelingen
    Samenwerken met afdelingen business development & customer relations, productontwikkeling en andere relevante afdelingen om een geïntegreerde aanpak te waarborgen.
    Effectief communiceren met belanghebbenden, zowel intern als extern.
  • Budgetbeheer
    Vaststellen het marketingbudget, toezicht houden op uitgaven en regelmatig rapporteren over de ROI van marketinginitiatieven.
  • Analyse en rapportage
    Onderzoeken, monitoren en analyseren van markttrends, concurrentie en klantgedrag.
    Opstellen van regelmatige rapporten en gebruik van gegevens om strategieën aan te passen.

Ben jij de enthousiaste en competente professional die we zoeken? Solliciteer nu en word onderdeel van ons dynamische team bij GS1.

Wij bieden

Ga je als Manager Marketing- en Communicatie bij ons aan de slag, dan ga je leiding geven aan een team gedreven professionals. Je komt terecht in een interessante en dynamische organisatie die nauw samenwerkt met haar klanten. Omdat GS1 Nederland onderdeel is van een wereldwijd netwerk zal je ook met buitenlandse collega’s projectmatig samenwerken. Er heerst een informele werksfeer met veel aandacht voor opleiding en ontwikkeling. Daarnaast zijn er uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. De vacature van Manager Marketing- en Communicatie is een hybride functie voor 36 of 40 uur per week per week met standplaats Amstelveen. 

Interesse? 

Spreekt deze functie je aan en wil je meer weten? Neem contact op met Mirjam Karmiggelt, CEO, mirjam.karmiggelt@gs1.nl, +31622928732. Graag ontvangen wij jouw motivatie en CV per e-mail t.a.v. Anneke Gimbel, Manager HR: hr@gs1.nl

Onze organisatie

GS1 is een kennisorganisatie, leren staat dan ook centraal. Opleiding en ontwikkeling stimuleren we in verschillende vormen: van een collectieve opleiding met de hele organisatie of afdeling tot e-learnings, webinars en internationale courses. We werken hybride en zoeken elkaar graag op in Amstelveen om onze kennis met elkaar te delen en samen resultaten te behalen. We vinden het belangrijk dat talenten volop worden benut. Binnen de organisatie is er ruimte om door te ontwikkelen, maar er kunnen zich ook kansen voordoen op andere afdelingen.

Solliciteer nu!

Onze organisatie

Ons bedrijf is volop in beweging. Als not-for-profit organisatie brengen we al meer dan 50 jaar retailers, leveranciers, zorgverleners en andere ketenpartners bij elkaar. We ontwikkelen een gezamenlijke taal (internationale standaarden) en producten / diensten voor het identificeren, vastleggen en delen van informatie. Via onze barcodes en QR codes helpen we onze klanten hun processen en producten te digitaliseren en hún klanten en patiënten optimaal te bedienen. Wij weten dat samenwerking in de keten de sleutel is tot het verbeteren van efficiëntie en effectiviteit en lopen vooruit op toekomstige ontwikkelingen.

We werken met ongeveer 80 collega’s vanuit een modern pand in het Stadshart van Amstelveen. Binnen Nederland zijn we voor veel verschillende sectoren actief en internationaal vormen we onderdeel van een wereldwijd GS1 netwerk.

Lees meer over ons op onze website www.gs1.nl.