16-11-2021

Nieuwsbrief tuin en dier

Nieuwsbrief tuin en dier - Grs Retail Productdata Klaarstomen Voor Omnichannel Experience (2) (1)

In deze nieuwsbrief vindt je informatie die je helpt om aan de slag te gaan met de GS1 datapool. 

1 GRS Retail: ‘Productdata klaarstomen voor omnichannel experience’
2 Zo behaal je meer online en offline conversie in tuinretail
3 Product Information Management is zoveel meer dan een systeem
4 Velda: ‘GS1 datapool is een bewijs van kwaliteit’
5 Verhoog omzet met een goede productomschrijving
6 Bol.com: 'Zonder goede identificatie loopt onze operatie in de soep'
7 e-learning GS1 Data Source

==================================================================

1 GRS Retail: ‘Productdata klaarstomen voor omnichannel experience’
Omnichanneldenken is bij GRS Retail sterk in opkomst. Met de omarming van de GS1 datapool, de uitrol van een PIM-systeem én het aansporen van toeleveranciers wil de organisatie eind 2022 klaar zijn voor een naadloze productdata-uitwisseling. GRS Retail hoopt wel op iets meer urgentie en kwaliteit van productdata. Lees verder

2 Zo behaal je meer online en offline conversie in tuinretail
Wie is de tuinconsument en hoe shoppen ze on- en offline? Welke impact heeft dit op productdata? De expertgroep ‘Data-driven Product Experience in Garden Retail’ van ShoppingTomorrow geeft antwoord op deze vragen. Lees verder

3 Product Information Management is zoveel meer dan een systeem
GS1 heeft weer succesvolle management workshops georganiseerd voor de sector doe-het-zelf, tuin en dier over Product Information Management (PIM). De belangrijkste les: PIM is zoveel meer dan een systeem. Lees verder

4 Velda: ‘GS1 datapool is een bewijs van kwaliteit’
“Het was best een klus, maar er staan nu zo’n zevenhonderd artikelen in de GS1 datapool.” Martijn Veldhuis, zoon van eigenaar van Velda zag snel de toegevoegde waarde van de datapool. Lees verder

5 Verhoog omzet met een goede productomschrijving
Een belangrijk onderdeel van webshops is de beschrijving van producten. Een goede productomschrijving zorgt ervoor dat conversie tot wel 25% hoger kan liggen. Ook draagt het bij aan een goede vindbaarheid in zoekmachines. Als data ontbreken of niet kloppen haken consumenten af. Lees verder

6 Bol.com: 'Zonder goede identificatie loopt onze operatie in de soep'
Vincent Weijers, Chief Operations Officer van bol.com in het nieuwe GS1 magazine: “Verkooppartners die zorgen voor correcte codes en data, worden beloond met meer transacties en tevreden klanten.” Lees verder

7 e-learning GS1 Data Source
Bent u een leverancier en gaat u GS1 Data Source gebruiken? Of bent u een nieuwe gebruiker, wilt u weten hoe de datapool werkt of bent u toe aan een opfrissing van uw kennis? U kunt alle modules van deze e-learning doorlopen of kiezen voor een bepaald onderwerp.