GPC cruciaal voor online vindbaarheid

Als u data vastlegt in de GS1 datapool kiest u eerst de juiste categorie voor uw product. En daarvoor gebruikt u de GS1 Global Product Classification (GPC) methode. Met GPC deelt u producten in groepen in waarbij specifieke kenmerken (attributen) en waarden horen. Met uw data kunnen retailers in hun webshop uw product tonen als consumenten op uw productcategorie zoeken. En daarbij de juiste informatie tonen. Maar hoe werkt GPC nu precies?

Met GPC kunnen leveranciers en afnemers op een gestandaardiseerde en eenduidige manier producten in groepen indelen. De sector doe-het-zelf, tuin en dier gebruikt GPC als dé manier om producten in groepen in te delen en 1 taal te spreken.

Met GPC kunt u op een gestandaardiseerde en eenduidige manier producten in groepen indelen. Bekijk in 2 minuten hoe dat werkt.

We gebruiken cookies om je een betere gebruikservaring te bieden op deze website. Door te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies.

Lees meer