Archief meldingen service status

Komend weekend onderhoud aan GS1 Data Source

11-5-2021

Komend weekend wordt de GDSN release 3.1.15 (mei release) geïnstalleerd en daarom is GS1 Data Source van 14-05-2021, 18.00 uur tot 17-05-2021, 08.00 uur niet beschikbaar. 

Verified by GS1 niet beschikbaar

22-4-2021 9:00 

Komend weekend wordt het internationale GS1 Registry Platform geüpgraded. Daarom zal Verified by GS1 van zondag 24:00 tot maandagochtend 8:00 uur niet beschikbaar zijn. 

GS1 Data Source vrijdagavond beperkt beschikbaar

20-4-2021

Vrijdag 23 april is GS1 Data Source enkele uren beperkt of niet beschikbaar door een service release. De publicatie en ontvangst van data wordt tijdelijk gestopt, alle data wordt na de release verwerkt. 

GS1 Data Source testomgeving (UAT) donderdag 1 april niet beschikbaar van 13.00 tot 17.00 uur

Op donderdag 1 april wordt GDSN versie 3.1.15 (mei release) op de testomgeving (UAT) van GS1 Data Source geïnstalleerd. Deze is daarom van 13.00 tot 17.00 uur niet beschikbaar.

Dit betreft de interface voor leveranciers en afnemers en ook de M2M-verbindingen en API’s.

Storing MijnGS1

26-3-2021, 17:45

Het probleem bij het onderdeel nummerbeheer is opgelost.

26-3-2021, 12:00

Het probleem bij het onderdeel nummerbeheer is geïdentificeerd. De verwachting is dat dit einde dag opgelost is. 

26-3-2021, 10:00

Op dit moment kunt u problemen ervaren bij het onderdeel nummerbeheer in MijnGS1. Wij werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

22-3-2021, 18:00

De storing is verholpen. Alles werkt weer naar behoren.

22-03-2021, 15:15

Door een storing bij de servicebeheerder is inloggen op MijnGS1 momenteel niet mogelijk. We hopen dat de storing spoedig verholpen is. Onze excuses voor het ongemak.

Onderdeel 'Datakwaliteit' niet beschikbaar in MijnGS1

19-28 maart 2021

Het datakwaliteitprogramma voor de levensmiddelen- en drogisterijsector wordt simpeler en betrouwbaarder. Om voorbereidingen te treffen is het onderdeel 'Datakwaliteit' in MijnGS1 van 19 tot en met 28 maart niet beschikbaar. 

Dit weekend onderhoud aan MijnGS1

12-03-2021 14:30

In verband met onderhoud is er dit weekend kans op vertraging bij het inloggen, aanmaken en beheren van codes op MijnGS1. De werkzaamheden duren van vrijdagavond 20:00 uur tot maandagochtend 08:00 uur. Onze excuses voor het ongemak.

Hinder bij inloggen in MijnGS1

10-03-2020 12.00

Problemen zijn opgelost. Alles werkt naar behoren

10:45: Momenteel kunt u problemen ondervinden bij het inloggen in MijnGS1. Wij zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.

GS1 Data Source - onderhoud

19-02-2021 12:00

Vanavond worden tussen 20:00 en 22:00 uur verbeteringen doorgevoerd in de productie-omgeving van GS1 Data Source. Deze zullen zorgen voor een betere performance. Als gevolg hiervan is de webinterface voor leveranciers en afnemers binnen dit tijdsbestek soms niet beschikbaar. Berichten die we binnen deze periode ontvangen, worden na afloopt verwerkt. 

Onderhoud aan MijnGS1

22-01-2021

In verband met onderhoud is het onderdeel 'datakwaliteit' in MijnGS1 op zaterdag 22 januari tijdelijk beperkt beschikbaar:

  • U kunt geen controles, hercontroles en vrijstellingen aanvragen
  • U kunt geen selectie maken voor een DMS
  • U kunt geen vrijstellingen aanvragen

Het onderdeel 'Nummerbeheer' blijft wel beschikbaar. Heeft u vragen? Onze customer support staat voor u klaar.

GS1 Data Source - statussen GTIN's niet juist getoond

12-01-2021 09:17

Het issue is opgelost. Alles werkt weer naar behoren. 

11 januari 2021 13:10: door een technisch probleem worden de statussen van ongeveer 558 GTIN's niet goed weergegeven in de retailerextracten en is er een vertraging van één dag in de oproepen voor controles. Dit is mogelijk ook zichtbaar in de rapporten voor leveranciers. We verwachten dat het probleem morgen is opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Heeft u vragen? Onze customer support staat voor u klaar.

Dit weekend onderhoud aan MijnGS1

8/9-01-2021

In verband met onderhoud is er dit weekend kans op vertraging bij het inloggen, aanmaken en beheren van codes op MijnGS1.
De grootste kans op vertraging is op vrijdagavond 23.30 uur tot zaterdagmidddag en op zaterdagavond van 21.00 tot 23.00 uur. 

MijnGS1 - trage werking

08-01-2020

Issue is opgelost, alles werkt weer naar behoren.

06-01-2020: Mogelijk ondervindt u hinder bij het inloggen bij MijnGS1 en kan het traag werken. Dit geldt ook voor het aanmaken van artikelcodes.
Wij werken aan een oplossing, onze excuses voor het ongemak.

GS1 Data Source - vertraging in verwerking van berichten

29-12-2020 10:02 

Alle achterstanden zijn weggewerkt en de rapporten zijn verzonden. 

22-12-2020 11:50 We zijn nog steeds bezig om de achterstand in de verwerking van data weg te werken. 
21-12-2020 9:00: Het is helaas nog steeds druk met updates van artikelgegevens in de datapool. De achterstand in de verwerking van data is daardoor nog niet volledig weggewerkt. Leveranciers en retailers ontvangen daarom vandaag nog geen datakwaliteitrapport. 
16-12-2020 16:20: Het is de laatste dagen enorm druk met updates van artikelgegevens in de datapool. Ons datakwaliteitssysteem loopt hierdoor vertraging op die op korte termijn niet ingehaald kan worden. We leggen daarom de systemen stil om wat aanpassingen door te voeren. Dit gebeurt vanavond met een uitloop naar morgen. U ontvangt morgen daardoor geen datakwaliteitrapport.
We verwachten het datakwaliteitrapport vanaf volgende week weer naar u te kunnen sturen.
Onze excuses voor het ongemak.
16-12-2020 11:40: Door grote drukte in het dataverkeer is de achterstand helaas verder opgelopen. 
15-12-2020 9:40: Door grote drukte in het dataverkeer is de achterstand helaas opgelopen. 
14-12-2020 11:00: De achterstand is nog niet verwerkt. 
10-12-2020 12:00: De opgelopen achterstand is helaas nog niet verwerkt. 
8-12-2020 10:00: De oorzaak van het probleem is gevonden. Er is meer tijd nodig om de opgelopen achterstand te verwerken.
7-12-2020 9:00: Door een technisch probleem is er een vertraging in de verwerking van data. Klanten in de sector levensmiddelen en drogisterij ondervinden mogelijk hinder en zien dit terug in: GS1 Data Link, datakwaliteitrapporten, retailersextracten en oproepen voor controles. De weergegeven resultaten zijn mogelijk gebaseerd op oude data en bevatten hierdoor niet de laatste wijzigingen. 

Mogelijke hinder in MijnGS1

25-9-2020 09:23

De aanmeldingen voor nieuwsbrieven worden weer goed verwerkt.

24-09-2020 09:00

De oorzaken van de problemen zijn gevonden en opgelost. De belangrijke functionaliteiten werken weer naar behoren. Helaas worden feedbackformulieren en aanmeldingen voor nieuwsbrieven nog niet goed verwerkt, maar ook dat zal snel verholpen zijn. 

23-09-2020 14:00

Het inloggen en toekennen artikelcodes werken weer naar behoren. De verbinding kan nog enigszins haperen.

22-09-2020 10:54

Het is op dit moment niet mogelijk om nieuwe artikelcodes toe te kennen in MijnGS1. We werken aan een oplossing en houden u op de hoogte. 

22-09-2020 09:58

De oorzaak van het probleem is helaas nog niet gevonden. We werken aan een oplossing en houden u op de hoogte. 

21-09-2020 10:05

Mogelijk kunt u hinder ondervinden bij het inloggen bij MijnGS1 en kan het traag werken. Wij werken aan een oplossing, excuses voor het ongemak.

GS1 Data Source - bug in webinterface

11-09-2020 9:00

Het probleem is opgelost. Heeft u nog vragen? 

10-09-2020 09:32

De oorzaak van het probleem is gevonden, er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing. 

08-09-2020 16:23

Door een bug in de webinterface voor leveranciers (Atrify) worden foutmeldingen getoond bij het uitvoeren van verschillende acties. We onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

GS1 Data Source - hinder in webinterface

04-09-2020 14:35

Het is mogelijk dat u hinder ondervindt in de webinterface voor leveranciers (Publishing), deze is erg traag en loopt vast. Het issue is gerapporteerd en er wordt gewerkt aan een oplossing. We houden u op de hoogte via deze pagina. Onze excuses voor het ongemak.  

GS1 Data Source - bug in webinterface

04-09-2020 8:45

Het probleem is verholpen. Heeft u nog vragen? 

03-09-2020

De oorzaak van het probleem is gevonden. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

01-09-2020

Door een bug in de webinterface voor leveranciers is het mogelijk dat GTIN's niet publiceerd kunnen worden. Ook kan het voorkomen dat de volgende foutmelding wordt getoond in het veld 'Verpakkingstype'(packagingTypeCode): Error: De component packagingTypeCode van kenmerk ‘Type verpakking’ verwijst naar een onbekende waarde TRY van het type ‘Enumeration’.

We onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.  

Storing MijnGS1

01-09-2020

10.58 uur: de storing is verholpen, alles werkt weer naar behoren.

9.05 uur: door een storing is MijnGS1 momenteel niet bereikbaar. We werken aan de oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

Onderhoud aan GS1 Data Source

13-08-2020, update 19-08-2020

De productomgeving van Atrify is niet beschikbaar van vrijdag 28-8 tot zondag 30-8 23:59 uur. 
De productieomgeving van Trade Connectors is niet/beperkt beschikbaar van vrijdag 28-8, 17:00 uur tot zaterdag 29-8, 17:00 uur.

Heeft u vragen? Onze customer support staat voor u klaar. 

GS1 Data Source: problemen met publiceren van artikelen 

12-08-2020

Voor de leveranciers die in oktober overgaan naar de nieuwe datapool lijkt het erop dat niet alle publicaties naar afnemers zijn doorgekomen. Een beperkte groep kan dus mogelijk problemen ondervinden bij de door hen gepubliceerde artikelen. Wij zijn hier nu over in gesprek met Atrify, de datapoolleverancier, om snel tot een oplossing te komen. Voor de eerdere migratiegroepen geldt dit bericht niet. Bij nieuw gepubliceerde artikelen gaat het inmiddels wel goed.

We gebruiken cookies om je een betere gebruikservaring te bieden op deze website. Door te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies.

Lees meer