Voorbereidingen treffen
QR-code van GS1: wat moet je doen?
Met behulp van het Global Trade Item Number (GTIN) dat al op het product staat, GS1 Digital Link en een QR-code kun je consumenten verbinden met digitale informatie die uniek is voor jouw product.
Kies een product
Kies een product of productreeks waarop je QR-codes van GS1 wilt. Gebruik de GTIN's die al op deze producten worden gebruikt om de Digital Link aan te maken.
Welke informatie
Bepaal met welke informatie je de consumenten in contact wilt brengen. Denk hierbij aan promoties, informatie over duurzaamheid en recycling, gedetailleerde voedingsinformatie, links naar video's, receptideeën, aanvullende producten en nieuwe seizoensvarianten. Informatie je je altijd beschikbaar wilt hebben moet up-to-date zijn.
Online beschikbaarheid
Bestaat de digitale inhoud? Om consumenten in contact te brengen met de informatie moet deze online beschikbaar zijn - op jouw eigen website, YouTube of op sociale media. Mogelijk moet je ook meer digitale inhoud creëren voor een volledige beleving.
Locatie voor digitale inhoud
Maak een plek of een landingspagina voor de inhoud. Dit moet een locatie zijn waarvan jij de eigenaar bent (bv. eigen website, of op een subdomein)
Bekijk de voorbeelden
Best practices voor creating your QR-code powered by GS1
GS1 Nederland werkt aan het gereed maken van GS1 Digital Link voor in de QR-code. Vanaf mei 2023 is het mogelijk om instellingen voor producten te realiseren. (URL met de GTIN en de juiste syntax)
Neem contact met ons op
Ben jij al klaar voor een QR-code van GS1?
We helpen je graag met de realisatie.
Wil je alleen meer informatie, neem ook dan contact met ons op.