Maak je klaar voor de toekomst met 2D barcodes
De overgang van de oude lineaire 1D barcode naar een nieuwe generatie barcode (2D) op verpakkingen.

Voorbereiding voor retailers
Bedrijven zijn overeengekomen te gaan voor het ambitieuze doel om alle retail point-of-sale klaar te hebben voor 2D barcodes tegen 2027. Hoewel de 1D-barcode (streepjescode) niet zal verdwijnen, bereiden retailers zich voor op de komst van 2D barcodes zodat wereldwijd POS-scanners oude en nieuwe barcodes kunnen lezen en verwerken.
Leveranciers hebben een keuze in 2D barcodering
Een nieuwe generatie barcodes kan meer dingen doen voor meer mensen: zowel de GS1 DataMatrix als QR-code met GS1 Digital Link bieden diverse manieren om de bedrijfsvoering te verbeteren en de consument nieuwe ervaringen te bieden, eenvoudigweg door veel meer informatie te bevatten en toch te blijven piepen bij de kassa.
Voorbeelden uit andere landen
Diverse landen gingen ons voor. Check de internationale site van GS1 | 2D voor meer informatie over het gebruik van 2D barcodes en ontdek welke business case bij jou past.

Pilot voor versproducten
Voor retailers en leveranciers van versproducten in supermarkten is er een werkgroep. De werkgroep bepaalt gezamenlijk de business case, verzamelt requirements en voert pilots uit. Wil je meedoen of meedenken? Meld je aan.
Barcode op je product als krachtige informatiebron
GS1 ziet toekomst in de 2D barcodes zoals de QR-code of DataMatrix die meer gedetailleerde gegevens kan laten zien. Ben je je al aan het oriënteren op de toekomstige wereldwijde adoptie van 2D barcodes? En ben je nieuwsgierig naar hoe we je kunnen helpen?